Γ. Στοιχεία Κοινωνικής Νομοθεσίας
#1. Ποιοι είναι οι στόχοι του κανονισμού 561/2006 που ρυθμίζει τις κοινωνικές διατάξεις στον τομέα των οδικών μεταφορών στην Ε.Ε.;
#2. Μπορεί ένα Κράτος-Μέλος της ΕΚ να ορίσει συνθήκες εργασίας ευνοϊκότερες ή δυσμενέστερες από τις προβλεπόμενες κοινωνικές διατάξεις του κανονισμού 561/2006;
#3. Οι οργανώσεις εργοδοτών και εργαζομένων συμφωνούν συλλογικές συμβάσεις για μισθούς και επιδόματα. Μπορούν να συμφωνήσουν και συνθήκες εργασίας (ωράρια κλπ αφού αυτά ρυθμίζονται από τον κανονισμό 561/2006;
#4. Ποιες οδικές μεταφορές μπορεί να εξαιρεθούν από την εφαρμογή του Κανονισμού 561/2006;
#5. Τι σημαίνει εβδομάδα σύμφωνα με τον Κανονισμό 561/2006;
#6. Τι σημαίνει εβδομαδιαίος χρόνος οδήγησης;
#7. Το ελάχιστο όριο ηλικίας των οδηγών που ασχολούνται στις οδικές επιβατικές μεταφορές είναι:
#8. Ποιο είναι το ανώτατο όριο συνολικής διάρκειας οδήγησης μεταξύ δύο (2) ημερησίων περιόδων ανάπαυσης;
#9. Στην περίπτωση διεθνούς μεταφοράς επιβατών, η εβδομαδιαία περίοδος ανάπαυσης των οδηγών είναι υποχρεωτική μετά από πόσες ημερήσιες περιόδους οδήγησης ;
#10. Ποια είναι μέγιστη επιτρεπόμενη διάρκεια οδήγησης, πριν από διάλειμμα ενός οδηγού βάσει του κανονισμού (ΕΟΚ) 3820/85 ;
#11. Ποια είναι η ελάχιστη ηλικία των οδηγών που απασχολούνται σε διεθνείς μεταφορές επιβατών βάσει του κανονισμού (ΕΟΚ) 3820/85 ;
#12. Είναι δυνατη η παράταση της ημερήσιας περιόδου οδήγησης κατά μία ώρα ;
#13. Ποια είναι η μέγιστη συνολική διάρκεια οδήγησης των απασχολούμενων ως οδηγών διεθνών μεταφορών εντός χρονικού διαστήματος δύο εβδομάδων ;
#14. Ποια είναι η μέγιστη συνολική διάρκεια οδήγησης των απασχολούμενων ως οδηγών διεθνών μεταφορών εντός χρονικού διαστήματος μίας εβδομάδας ;
#15. Επιτρέπεται η παροχή επιδόματος στους απασχολούμενους ως οδηγούς λεωφορείων εφόσον πετύχουν στόχο που σχετίζεται με τη διανυόμενη απόσταση ;
#16. Ποιες διατάξεις εφαρμόζονται για τις μεταφορές μεταξύ της Ελλάδας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας (συμβαλλόμενο μέλος της Συμφωνίας AETR), σε ότι αφορά τους όρους απασχόλησης των Ελλήνων οδηγών ;
#17. Ποιο είναι το όριο της επιτρεπόμενης μέσης εβδομαδιαίας απασχόλησης (όχι οδήγησης) των απασχολουμένων ως οδηγών, στην Ε.Ε.;
Δ. Στοιχεία Φορολογικού Δικαίου
#18. Το εισόδημα που αποκτά στην Αλβανία Έλληνας μεταφορέας που εξυπηρετεί τακτική γραμμή μεταξύ Ελλάδας – Αλβανίας, πού φορολογείται;
ΣΤ. Πρόσβαση Στην Αγορά
#19. Η κοινοτική άδεια του άρθρου 3α του κανονισμού (ΕΟΚ) 684/92 όπως ισχύει εκδίδεται για …
#20. Η κοινοτική άδεια του άρθρου 3α του κανονισμού (ΕΟΚ) 684/92 όπως ισχύει διατηρείται …
#21. Για την κίνηση λεωφορείου για την αντικατάσταση λεωφορείου που ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης κατά την εκτέλεση έκτακτης διεθνούς μεταφοράς, βάσει της Συμφωνίας INTERBUS…
#22. Είναι δυνατόν Έλληνας μεταφορέας να δρομολογήσει λεωφορείο κενό για να παραλάβει από το Ζάγκρεμπ στη Θεσσαλονίκη ομάδα Κροατών επιστημόνων για τη συμμετοχή τους σε συνέδριο ;
#23. Ποιες ορίζονται ως παλλινδρομικές υπηρεσίες (τύπου σαϊτας) ;
#24. Τα λεωφορεία που εξυπηρετούν έκτακτες μεταφορές βάσει της συμφωνίας INTERBUS …
#25. Για την πραγματοποίηση έκτακτης (τουριστικής) μεταφοράς από την Ελλάδα στην Γαλλία μέσω Ιταλίας τι απαιτείται να υπάρχει επί του λεωφορείου ;
#26. Κατά τη διάρκεια ποιών διεθνών μεταφορών επιτρέπεται η πραγματοποίηση στάσεων, χωρίς ειδική έγκριση ;
#27. Ποια είναι η μέγιστη διάρκεια ισχύος της κοινοτικής άδειας του κανονισμού 684/92/ΕΟΚ όπως ισχύει ;
#28. Από ποιους φορείς εξυπηρετούνται οι διεθνείς τακτικές γραμμές μεταξύ της Ελλάδας και χωρών που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. ;
#29. Τι ισχύει για την υπεργολαβία στις διεθνείς τακτικές γραμμές εντός της Ε.Ε., εκτελούμενων βάσει του κανονισμού 684/92/ΕΟΚ ;
#30. Ποια είναι η μέγιστη διάρκεια διεθνούς τακτικής γραμμής ;
#31. Ποιες μεταφορές ρυθμίζει η πολυμερής Συμφωνία INTERBUS ;
#32. Επιτρέπεται βάσει του κανονισμού (ΕΟΚ) 684/92 όπως ισχύει, η μίσθωση, από ελληνικό γραφείο γενικού τουρισμού, λεωφορείων ταξινομημένων στην Μ. Βρετανία για την πραγματοποίηση διεθνούς έκτακτης μεταφοράς επιβατών ;
#33. Η διεθνής μεταφορά για ίδιο λογαριασμό εντός της Ε.Ε., με τη χρήση λεωφορείου ιδιωτικής χρήσης, επιτρέπεται ;
#34. Είναι επιτρεπτή η διενέργεια ενδομεταφορών σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. στο πλαίσιο διενέργειας διεθνούς τακτικής γραμμής ;
#35. Επιτρέπεται η μετάβαση κενού ελληνικού τουριστικού λεωφορείου στην Ουκρανία και η επιστροφή του με επιβάτες στην Ελλάδα ;
#36. Επιτρέπεται η μετάβαση ελληνικού τουριστικού λεωφορείου στην Τουρκία και η επιστροφή του με επιβάτες στην Ελλάδα ;
#37. Μία ΚΤΕΛ Α.Ε. μπορεί να αναλάβει την εξυπηρέτηση οργανωμένης εκδρομής φοιτητών στο εξωτερικό ;
#38. Μπορεί ένα γραφείο γενικού τουρισμού να μεταφέρει Αμερικανούς υπηκόους που αφίχθησαν αεροπορικώς στην Αλβανία, οδικώς, από τα Τίρανα στα Ιωάννινα ;
#39. Ποιες διεθνείς λεωφορειακές γραμμές ορίζονται ως ειδικές τακτικές γραμμές στον κανονισμό (ΕΟΚ) 684/92, όπως ισχύει ;
#40. Τι απαιτείται για τη διέλευση της Ελβετίας στο πλαίσιο οδικής εκδρομής με προορισμό τη Γερμανία ;
#41. Για την εξυπηρέτηση από Έλληνα μεταφορέα διεθνούς τακτικής γραμμής μεταξύ της Αθήνας και Βιέννης (Αυστρία) απαιτείται …
#42. Ένας Έλληνας μεταφορέας επιθυμεί να αυξήσει τον αριθμό των εβδομαδιαίων δρομολογίων της γραμμής Αθήνα – Μόναχο που εξυπηρετεί από ένα σε δύο. Τι απαιτείται για το σκοπό αυτό ;
#43. Ένας Έλληνας μεταφορέας επιθυμεί να εξυπηρετήσει προσωρινά ενδομεταφορές με αφετηρία το Παρίσι με τη χρήση εννεαθέσιου οχήματος (8 θέσεις επιβατών συν τη θέση του οδηγού). Έχει αυτό το δικαίωμα;
#44. Για τη χορήγηση βιβλίων φύλλων πορείας εκτάκτων διαδρομών Ε.Ε. ή των Συμφωνιών ASOR & INTERBUS, σε ποια υπηρεσία υποβάλλει αίτηση ο μεταφορέας ;
#45. Στην έκτακτη μεταφορά μεταξύ Ελλάδας και Ρωσικής Ομοσπονδίας ποιες διατάξεις εφαρμόζονται ;
#46. Στην έκτακτη μεταφορά μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας ποιες διατάξεις εφαρμόζονται ;
#47. Ως τι είδους μεταφορά επιβατών χαρακτηρίζεται η μετάβαση λεωφορείου με επιβάτες από την Ελλάδα στην Κροατία και η επιστροφή του λεωφορείου κενού στην Ελλάδα ;
#48. Ποιες είναι οι ελληνικές αρμόδιες αρχές ελέγχου για τη νομιμότητα των διεθνών μεταφορών ;
#49. Στην περίπτωση επιβολής διοικητικού προστίμου σε λεωφορείο από Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου Νομαρχίας, ο επιχειρηματίας-ιδιοκτήτης του λεωφορείου έχει δικαίωμα προσφυγής …
#50. Είναι δυνατή, με πρωτοβουλία του μεταφορέα, η διακοπή εκμετάλλευσης διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής εντός της Ε.Ε., πριν από την ημερομηνία λήξης της σχετικής άδειας ;
#51. Για την εξυπηρέτηση διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής μεταξύ Ελλάδας και Σερβίας από ελληνική μεταφορική εταιρεία, η Π.Γ.Δ.Μ. …
#52. Η ποινή της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας σε ελληνικό τουριστικό λεωφορείο για τη διαπίστωση παράβασης των διατάξεων του π.δ. 160/96, κατά τη διενέργεια διεθνούς μεταφοράς, επιβάλλεται …
#53. Ποιες μεταφορές καλούνται στο κοινοτικό δίκαιο και ως ενδομεταφορές (καμποτάζ) ;
#54. Οι ενδομεταφορές στο έδαφος της Ρωσικής Ομοσπονδίας από μεταφορέα εγκατεστημένο στην Ελλάδα …
#55. Ποιοι δικαιούνται να εξυπηρετήσουν διεθνείς έκτακτες μεταφορές επιβατών ;
#56. Για τη συμπληρωματική δρομολόγηση λεωφορείων σε τακτικές γραμμές εντός της Ε.Ε., που εξυπηρετεί Έλληνας μεταφορεάς, είναι δυνατή η χρησιμοποίηση μισθωνένων οχημάτων ;
#57. Είναι δυνατή η έκδοση άδειας τακτικής γραμμής σε κοινοπραξία επιχειρήσεων;
#58. Στην περίπτωση που επί λεωφορείου που διενεργεί διεθνή μεταφορά επιβαίνουν άτομα χωρίς νόμιμα ταξιδιωτικά έγγραφα και αποδειχθεί συνυπαιτιότητα του επιχειρηματία, τότε …
#59. Ποια είναι, βάσει της εθνικής νομοθεσίας, η χρονική περίοδος ισχύος των βιβλίων φύλλων πορείας εκτάκτων διαδρομών Ε.Ε. που χορηγούνται σε Έλληνες μεταφορείς διεθνών μεταφορών ;
#60. Στο φύλλο πορείας της Συμφωνίας INTERBUS, ο κατάλογος επιβατών θα πρέπει να συμπληρώνεται …
#61. Εφόσον ένα ελληνικό λεωφορείο χρησιμοποιείται σε διεθνή τακτική λεωφορειακή γραμμή μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας βάσει της διμερούς Συμφωνίας οδικών μεταφορών …
#62. Εφόσον ένα ελληνικό λεωφορείο χρησιμοποιείται σε διεθνή τακτική λεωφορειακή γραμμή βάσει της διμερούς Συμφωνίας οδικών μεταφορών Ελλάδας – Τουρκίας, επιβαρύνεται με τέλη χρήσης οδικών υποδομών (όπως π.χ. διόδια) ;
#63. Επιτρέπεται μια έκτακτη διεθνής μεταφορά μεταξύ Αθήνας και Ρώμης να αναχωρεί τρεις φορές την εβδομάδα την ίδια ώρα κάθε φορά ;
#64. Τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα στην Ελλάδα κατά τον έλεγχο σε λεωφορείο που εξυπηρετεί διεθνή ενδοκοινοτική τακτική γραμμή, έχουν δικαίωμα να ελέγχουν την ύπαρξη …
#65. Σε ελληνικό λεωφορείο που κατά το συνοριακό έλεγχο διαπιστώθηκε παράβαση των διατάξεων του π.δ. 160/96, τι κυρώσεις επιβάλλονται ;
#66. Τα φύλλα ελέγχου εκτάκτων μεταφορών της Συμφωνίας INTERBUS μπορούν να μεταβιβαστούν;
#67. Τα φύλλα ελέγχου των εκτάκτων μεταφορών που έχουν πραγματοποιηθεί, θα πρέπει να φυλάσσονται στην έδρα της επιχείρησης;
#68. Επιτρέπεται ελληνικό τουριστικό λεωφορείο να μεταβεί στη Ρώμη για να παραλάβει ομάδα Ελλήνων φοιτητών που αφίχθησαν αεροπορικώς στη Ρώμη για να εξυπηρετήσει τοπικές μεταφορές επί μία εβδομάδα;
#69. Η πραγματοποίηση έκτακτης μεταφοράς, από τουρκικό λεωφορείο, με προορισμό στην Ελλάδα ρυθμίζεται από …
#70. Για ποιον από τους παρακάτω λόγους είναι δυνατόν να μη γίνει δεκτή αίτηση μεταφορέα για την εξυπηρέτηση διεθνούς τακτικής γραμμής, σύμφωνα με τον κανονισμό 684/92/ΕΟΚ;
#71. Στην περίπτωση που Έλληνας και Ιταλός μεταφορέας εκμεταλλεύονται την ίδια γραμμή, είναι δυνατόν να διεφέρουν τα κόμιστρα που εισπράττουν;
#72. Τι ισχύει για τα λεωφορεία που πραγματοποιούν διεθνείς μεταφορές επιβατών για ίδιο λογαριασμό;
#73. Είναι δυνατή η αύξηση των κομίστρων διεθνούς τακτικής γραμμής που εισπράττει Έλληνας μεταφορέας διαρκούσης της ισχύος της σχετικής άδειας;
#74. Μπορεί μεταφορέας που έχει αναλάβει την εξυπηρέτηση διεθνούς τακτικής γραμμής να εξυπηρετεί λιγότερα από τα προγραμματισμένα δρομολόγια;
#75. Ποια είναι η διάρκεια ισχύος της Συμφωνίας INTERBUS;
#76. Εντός ποιου χρονικού διαστήματος υποχρεούται να τοποθετηθεί η Ιταλία επί, απεσταλμένου από το Υπ.Μ.Ε., αιτήματος Έλληνα μεταφορέα για τακτική γραμμή μεταξύ Ελλάδας – Ιταλίας;
#77. Ποια διαδικασία εφαρμόζεται για την ανανέωση της άδειας ενδοκοινοτικής τακτικής γραμμής, που εξυπηρετεί Έλληνας μεταφορέας;
Ζ. Τεχνικά Πρότυπα Και Εκμετάλευση
#78. Η Μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) ενός διαξονικού λεωφορείου είναι :
#79. Ένα όχημα που εκτελεί διεθνείς μεταφορές ταξινομείται με βάση τις διατάξεις αναφορικά με τα μέγιστα επιτρεπόμενα βάρη και διαστάσεις :
#80. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία στις νέες άδειες κυκλοφορίας όπου αναγράφεται κατηγορία οχήματος Μ1 σημαίνει :
#81. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία στις νέες άδειες κυκλοφορίας όπου αναγράφεται κατηγορία οχήματος Μ2 σημαίνει :
#82. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία στις νέες άδειες κυκλοφορίας που αναγράφεται κατηγορία οχήματος Μ3 σημαίνει :
#83. Τι ισχύει για τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων για τα λεωφορεία που χρησιμοποιούνται στις έκτακτες διεθνείς μεταφορές, βάσει της Συμφωνίας INTERBUS, από και προς την Ελλάδα, από την 1/1/20008 έως την 31/12/2009;
#84. Τι ισχύει για τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων για τα λεωφορεία που χρησιμοποιούνται στις έκτακτες διεθνείς μεταφορές, βάσει της Συμφωνίας INTERBUS, από και προς την Ελλάδα, από την 1/1/2010 και έπειτα;
Η. Οδική Ασφάλεια
#85. Είναι δυνατή η πρόσβαση στη Γερμανία, με λεωφορείο που βρισκεται στην Ανκώνα, χωρίς διέλευση του εδάφους της Ελβετίας;
#86. Η οδική απόσταση μεταξύ Αθήνας και Ηγουμενίτσας, σε χιλιόμετρα, πόση περίπου είναι;
#87. Ποια είναι τα σύνορα, οδικώς, μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας
#88. Η Τεργέστη είναι πόλη της
#89. Η υποθαλάσσια διέλευση της Μάγχης (Καλαί – Ντόβερ) συνδέει τη Γαλλία με την Αγγλία;
#90. Επιτρέπεται ο καθ’ οδόν τεχνικός έλεγχος ελληνικού λεωφορείου που πραγματοποιεί μεταφορά επιβατών στην Ιταλία;
#91. Μετά από ποια ημερομηνία οι οδηγοί λεωφορείων που αποκτούν δίπλωμα οδήγησης κατηγορίας Δ, θα πρέπει να διαθέτουν και πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας (ΠΕΙ) προκειμένου να απασχολούνται ως οδηγοί λεωφορείων Δ.Χ. εντός της Ε.Ε.;