ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
#1. Ποιος έχει την υποχρέωση να παραδώσει στον οδηγό τις γραπτές οδηγίες σχετικές με τη μεταφερόμενη επικίνδυνη ύλη;
#2. Οι προβλεπόμενες εξαιρέσεις της Συμφωνίας ADR:
#3. Το πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγού κατά ADR:
#4. Το πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγού κατά ADR:
#5. Το πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγού κατά ADR:
#6. Το πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγού κατά ADR:
#7. Το πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγού κατά ADR με ειδίκευση τις δεξαμενές:
#8. Το πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγού κατά ADR με ειδίκευση τις δεξαμενές:
#9. Το πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγού κατά ADR με ειδίκευση τα εκρηκτικά (κλάση 1):
#10. Το πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγού κατά ADR με ειδίκευση τα ραδιενεργά (κλάση 7):
#11. Σαν επικίνδυνο εμπόρευμα νοείται:
#12. Τι είναι οι κλάσεις της Συμφωνίας ADR;
#13. Οι κλάσεις κινδύνου ADR:
#14. Πόσες είναι οι κλάσεις της Συμφωνίας ADR;
#15. Τι είναι οι κωδικοί κατηγοριοποίησης;
#16. Ο κωδικός κατηγοριοποίησης F δείχνει ότι το εμπόρευμα είναι:
#17. Ποιες κλάσεις της Συμφωνίας ADR μεταφέρονται σε συσκευασίες;
#18. Οι τρόποι μεταφοράς των επικίνδυνων εμπορευμάτων που προβλέπονται από τη Συμφωνία ADR είναι:
#19. Η τήξη δείχνει το πέρασμα:
#20. Η στερεοποίηση δείχνει το πέρασμα:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΕΙΔΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
#21. Σε περίπτωση ατυχήματος, ποια από τα παρακάτω έγγραφα πρέπει να παραδοθούν στις αρχές πρώτων βοηθειών εκ μέρους του μεταφορέα;
#22. Ποιος είναι ο κυριότερος οικολογικός λόγος για τον οποίο μεταφέρονται τα απόβλητα;
#23. Ποια από τις παρακάτω επεμβάσεις πρώτων βοηθειών που εφαρμόζεται στα θύματα ενός οδικού ατυχήματος σας φαίνεται σωστή;
#24. Ποια από τις παρακάτω επεμβάσεις πρώτων βοηθειών που εφαρμόζεται στα θύματα ενός οδικού ατυχήματος σας φαίνεται σωστή;
#25. Ποια από τις παρακάτω επεμβάσεις πρώτων βοηθειών, μετά την απομάκρυνση από τον χώρο του ατυχήματος ενός ή περισσοτέρων δηλητηριασμένων ατόμων, σας φαίνεται σωστή;
#26. Όλα τα εύφλεκτα αέρια σε μερικές αναλογίες μίγματος με τον αέρα μπορούν να πάρουν φωτιά:
#27. Τα υγρά με ένα υψηλό σημείο ανάφλεξης (μεταξύ 23οC και 60οC):
#28. Γιατί τα άδεια δοχεία ή οι άδειες δεξαμενές από εύφλεκτο υγρό που δεν έχουν καθαριστεί είναι επικίνδυνα;
#29. Οι ύλες της κλάσης 4.3 μπορούν να προκαλέσουν μια πυρκαγιά;
#30. Από τα παρακάτω, ποιος θεωρείται ότι είναι ο κύριος κίνδυνος της κλάσης 5.1;
#31. Από τα παρακάτω, ποιος θεωρείται ότι είναι ο κύριος κίνδυνος της κλάσης 5.2;
#32. Από τους παρακάτω, ποιος θεωρείται ο πρωτεύον κίνδυνος της κλάσης 6.2;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΝΑΤΩΝ
#33. Η επισήμανση (ετικέτες) των συσκευασιών:
#34. Η σήμανση των συσκευασιών (Αριθμός UN):
#35. Τα έγγραφα στο όχημα για μια μονάδα μεταφοράς κατά ADR, υποχρεωτικά για τη μεταφορά συσκευασιών, σε διεθνές επίπεδο είναι:
#36. Σε ποιο έγγραφο περιέχονται οι πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους από τα μεταφερόμενα επικίνδυνα εμπορεύματα και τα μέτρα που πρέπει να λάβει ο οδηγός σε περίπτωση ατυχήματος;
#37. Οι πορτοκαλί πινακίδες (συμπληρωμένες ή κενές) τοποθετούνται:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΟΧΗΜΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
#38. Για ποια οχήματα απαιτείται η έκδοση από την αρμόδια αρχή του Πιστοποιητικού Έγκρισης του Οχήματος κατά ADR;
#39. Για ποιά από τις παρακάτω μεταφορές απαιτείται όχημα με Πιστοποιητικό Έγκρισης του Οχήματος κατά ADR;
#40. Για ποιό από τα παρακάτω οχήματα απαιτείται Πιστοποιητικό Έγκρισης του Οχήματος κατά ADR;
#41. Ένα φορτηγό μαζί με το συνδεδεμένο ρυμουλκούμενο, θεωρούνται κατά την ADR:
#42. Ένα ρυμουλκούμενο ή ένα επικαθήμενο μόνο του χωρίς τον ελκυστήρα, θεωρείται κατά την ADR:
#43. Με το πιστοποιητικό βασικής κατάρτισης κατά ADR, ποια από τις παρακάτω μεταφορές μπορεί να πραγματοποιηθεί;
#44. Με το πιστοποιητικό οδηγού βασικής κατάρτισης κατά ADR και ειδίκευσης στα ραδιενεργά, ποια από τις παρακάτω μεταφορές μπορεί να πραγματοποιηθεί;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ-ΜΙΚΤΗ ΦΟΡΤΩΣΗ
#45. Σε περίπτωση μεταφοράς για μικρή απόσταση (π.χ. μικρότερη των 10 χιλιομέτρων):
#46. Η σωστή ασφάλιση των φορτίων αποσκοπεί στην:
#47. Ειδικά για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, εφαρμόζονται ειδικές απαιτήσεις κατά τη φόρτωσή τους στα οχήματα;
#48. Ποιο από τα παρακάτω μέσα πρόσδεσης θεωρείτε ότι σας παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια;
#49. Σε περίπτωση που ένας ιμάντας έχει φθαρεί:
#50. Ποιο από τα παρακάτω είναι μέρος ενός συστήματος πρόσδεσης;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΔΕΞΑΜΕΝΗ
#51. Τα καπάκια των ανθρωποθυρίδων μπορούν να παραμένουν ανοικτά:
#52. Η βαλβίδα υγρής φάσης ενός βυτίου διαμέτρου 80mm που βρίσκεται στο επάνω μέρος της δεξαμενής:
#53. Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:
#54. Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:
#55. Η βαλβίδα αερισμού ή εξαερισμού:
#56. Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:
#57. Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:
#58. Η βαλβίδα ασφαλείας:
#59. Η βαλβίδα ασφαλείας:
#60. Ο δίσκος σπασίματος (θραύσης):
#61. Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
#62. Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
#63. Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
#64. Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
#65. Πως μπορεί να ελέγχεται το άνοιγμα των ποδοβαλβίδων;
#67. Το στρώμα θερμικής μόνωσης (θερμομόνωση):
#68. Τα όργανα ελέγχου που γενικά τοποθετούνται επάνω στις δεξαμενές, μπορούν να είναι:
#69. Τα υλικά με τα οποία κατασκευάζονται οι δεξαμενές μπορούν να είναι:
#70. Οι δεξαμενές για μεταφορά πετρελαιοειδών που έχουν διατομή ελλειπτική ή πολυκεντρική…
#71. Ποιο στοιχείο χαρακτηρίζει μία δεξαμενή «ατμοσφαιρική»;
#72. Ποιο στοιχείο χαρακτηρίζει μια δεξαμενή «υπό πίεση»;
#73. Για να μεταφερθούν μερικές ύλες ιδιαίτερα διαβρωτικές για τα μέταλλα (π.χ.υδροχλωρικό οξύ) πρέπει:
#74. Οι σταθερές δεξαμενές για τη μεταφορά των υγροποιημένων αεριών:
#75. Οι σταθερές δεξαμενές για τη μεταφορά των υγροποιημένων αερίων:
#76. Οι σταθερές δεξαμενές για μεταφορά υγροποιημένων αερίων:
#77. Ποια εξαρτήματα για τον έλεγχο των βαθμών πλήρωσης, μπορούν να εξοπλίσουν τις δεξαμενές για μεταφορά υγροποιημένων αερίων;
#78. Γενικά ποια είναι τα χαρακτηριστικά των δεξαμενών για τη μεταφορά των υγροποιημένων αερίων υπερβολικά ψυχόμενα;
#79. Πως μπορούμε να ταυτοποιήσουμε τις δεξαμενές;
#80. Μεταξύ των ενδείξεων που πρέπει υποχρεωτικά να γράφονται στο πινακίδιο μιας δεξαμενής, είναι επίσης:
#81. Η πίεση της υδραυλικής δοκιμής μιας σταθερής δεξαμενής:
#82. Η πίεση λειτουργίας μιας σταθερής δεξαμενής:
#83. Οι δεξαμενές και τα εμπορευματοκιβώτια-δεξαμενές για επικίνδυνα εμπορεύματα πρέπει περιοδικά να ελέγχονται;
#84. Κάθε πότε πρέπει (κατ’ ελάχιστον) να ελέγχονται οι σταθερές δεξαμενές (βυτία);
#85. Η δοκιμή τριετίας της σταθερής δεξαμενής:
#86. Η δοκιμή εξαετίας της σταθερής δεξαμενής:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
#87. Ποια είναι η υποχρέωση του οδηγού ενός βυτιοφόρου οχήματος στη φόρτωση;
#88. Ποια είναι η υποχρέωση του οδηγού για το φορτίο του βυτιοφόρου οχήματος;
#89. Τι από τα παρακάτω πρέπει να κάνει ο οδηγός ενός βυτιοφόρου οχήματος κατά τη φόρτωση;
#90. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού, των βυτιοφόρων οχημάτων σας φαίνεται σωστή κατά τη φόρτωση;
#91. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού των βυτιοφόρων οχημάτων σας φαίνεται σωστή, κατά τη φόρτωση;
#92. Κατά τη φόρτωση από τον πυθμένα σε κλειστό κύκλωμα, ο οδηγός…
#93. Κατά τη φόρτωση ενός υγροποιημένου αερίου, πως μπορεί ο οδηγός να ελέγξει/καθορίσει τη φορτωμένη ποσότητα;
#94. Η φόρτωση και εκφόρτωση υγρού οξυγόνου…
#95. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού των βυτιοφόρων οχημάτων στην εκφόρτωση σας φαίνεται σωστή;
#96. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές πρέπει να υιοθετήσει ο οδηγός ενός βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση;
#97. Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:
#98. Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:
#99. Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:
#100. Όταν ένας εύκαμπτος σωλήνας είναι χαλασμένος:
#101. Η εκφόρτωση σε κλειστό κύκλωμα:
#102. Για τους σκοπούς της εκφόρτωσης σε κλειστό κύκλωμα ενός βυτίου:
#103. Η εκφόρτωση σε κλειστό κύκλωμα:
#104. Κατά την εκφόρτωση με βαρύτητα μιας δεξαμενής, ο οδηγός:
#105. Κατά την εκφόρτωση μιας δεξαμενής από τον πυθμένα υπό πίεση ο οδηγός:
#106. Το πιστοποιητικό έγκρισης βυτιοφόρου οχήματος κατά ADR για τα βυτία που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΣΗΜΑΝΣΗ ΤΩΝ ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
#107. Τι σημαίνει το «Χ» που τίθεται πριν τον αριθμό αναγνώρισης του κινδύνου;
#108. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου Χ 338;
#109. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 663;
#110. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 883;
#111. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 90;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΕΚΡΗΚΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ Ή ΥΛΙΚΑ
#112. Η κατηγορία 1.5 περιλαμβάνει:
#113. Η κατηγορία 1.6 περιλαμβάνει:
#114. Ποια είναι η σειρά επικινδυνότητας των κατηγοριών της Κλάσης 1 (από την λιγότερο επικίνδυνη προς την περισσότερο επικίνδυνη);
#115. Ποια είναι η σειρά επικινδυνότητας των κατηγοριών της Κλάσης 1 (από την περισσότερο επικίνδυνη προς την λιγότερο επικίνδυνη);
#116. Σύμφωνα με τη Συμφωνία ADR ποιες είναι οι εκρηκτικές ουσίες που μπορούν να μεταφερθούν;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
#117. Επάνω στις συσκευασίες των επικίνδυνων εμπορευμάτων της κλάσης 1 κατά ADR:
#118. Η ετικέτα των συσκευασιών των επικίνδυνων εμπορευμάτων της κλάσης 1 κατά ADR:
#119. Με αναφορά στις συσκευασίες της κλάσης 1, το νούμερο 11 τοποθετημένο στο επάνω μέρος της ετικέτας κινδύνου τι σημαίνει;
#120. Σε περίπτωση που αναφλεγούν ή πυροδοτηθούν εκρηκτικά της κατηγορίας 1.4, τι αναμένεται να συμβεί:
#121. Ποια είναι τα κύρια μέτρα που πρέπει να πάρει ο οδηγός όταν φορτώνει εκρηκτικά;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΟΧΗΜΑΤΑ
#122. Οι μονάδες μεταφοράς του τύπου «»ΕΧ/ΙΙ» πρέπει να είναι εφοδιασμένες:
#123. Τα ρυμουλκούμενα ή τα ημιρυμουλκούμενα του τύπου «ΕΧ/ΙΙΙ», που μεταφέρουν επικίνδυνες ύλες, πρέπει να είναι εφοδιασμένα:
#124. Ένα όχημα ταξιδεύει φορτωμένο με ύλη της κλάσης 1. Πως θα σημανθεί;
#125. Πως πρέπει να σημανθεί ένα κλειστό όχημα που ταξιδεύει φορτωμένο με εμπορεύματα της κλάσης 1 που έχουν κωδικό κατηγοριοποίησης 1.4G και 1.2C;
#126. Πότε ο οδηγός πρέπει να βγάλει από το όχημα ή να σκεπάσει τις σημάνσεις (ετικέτες και πορτοκαλί πινακίδες);
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΚΛΑΣΗΣ 1
#127. Πότε μπορούν διάφορες συσκευασίες που φέρουν μια ετικέτα Νο.1, 1.4, 1.5 ή 1.6 να φορτωθούν μαζί στην ίδια μονάδα μεταφοράς;
#128. Υπάρχουν γενικά κάποια όρια στις ποσότητες των ουσιών της κλάσης 1 που μπορούν να μεταφερθούν ανά μονάδα μεταφοράς;
#129. Οχήματα που μεταφέρουν ουσίες και αντικείμενα της Κλάσης 1 υπό το καθεστώς των εξαιρουμένων ποσοτήτων ανά μονάδα μεταφοράς:
#130. Το πιστοποιητικό εκπαίδευσης για τη μεταφορά εκρηκτικών είναι υποχρεωτικό:
#131. Με βάση τη Συμφωνία ADR το έγγραφο μεταφοράς για φορτίο εκρηκτικών ουσιών ή αντικειμένων:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΚΙΝΔΥΝΟΙ, ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ- ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ
#132. Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την φόρτωση-εκφόρτωση συσκευασιών με εκρηκτικά;
#133. Για να αποφύγουμε μια έκρηξη εκρηκτικών υλών της κλάσης 1 πρέπει …
#134. Η καύση / έκρηξη μιας εκρηκτικής ουσίας συμβαίνει:
#135. Τι ενέργειες πρέπει να γίνουν στην περίπτωση ανατροπής σκευασμάτων της κλάσης 1 και διαφυγής εκρηκτικής ουσίας;
#136. Τι πρέπει να κάνει ο οδηγός σε περίπτωση που διαφύγει εκρηκτική ουσία και χυθεί στον δρόμο;