ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΔΕΞΑΜΕΝΗ
#1. Ποιες επικίνδυνες ύλες κατά ADR δεν επιτρέπεται να μεταφερθούν με βυτία;
#2. Ένα εμπορευματοκιβώτιο βυτίο είναι:
#3. Ποια είναι τα εσωτερικά δομικά στοιχεία μιας δεξαμενής;
#4. Τι είναι ένα κλειστό διάφραγμα σε μια δεξαμενή;
#5. Πως χωρίζεται μια δεξαμενή σε διαφορετικά διαμερίσματα;
#6. Η ύπαρξη μιας τουλάχιστον ανθρωποθυρίδας είναι:
#7. Τι είναι η βαλβίδα υπερπίεσης (ασφαλείας);
#8. Πως μπορεί να γίνεται το άνοιγμα των ποδοβαλβίδων;
#9. Η ακραία βαλβίδα εκφόρτωσης:
#10. Το στεγανό πώμα πάνω στη βαλβίδα εκφόρτωσης:
#11. Τι εννοείται με τον όρο «βαθμός πλήρωσης» ενός βυτιοφόρου οχήματος.
#12. Η πλήρωση δεξαμενής μεγαλύτερη των 7500 λίτρων πρέπει:
#13. Ποιες είναι οι υποχρεωτικές πληροφορίες που πρέπει να αναγράφονται στο πινακίδιο της δεξαμενής;
#14. Σε τι χρονικά διαστήματα, κατ’ ελάχιστον, πρέπει να ελέγχονται οι δεξαμενές των βυτιοφόρων οχημάτων σύμφωνα με τη Συμφωνία ADR.
#15. Τι έλεγχος γίνεται κατά την τριετή επιθεώρηση μιας δεξαμενής;
#16. Τι χαρακτηρίζει ένα «βυτίο πίεσης»;
#17. Οι δεξαμενές που προορίζονται για τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων:
#18. Τι χαρακτηριστικά έχουν τα βυτία για τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων βαθιάς ψύξης;
#19. Κατά τη φόρτωση από άνω μέρος της δεξαμενής πρέπει:
#20. Για την πλήρωση και εκκένωση υγρού οξυγόνου απαιτείται:
#21. Πότε είναι απαραίτητο να καθαριστεί ένα βυτίο;
#22. Μια σταθερή δεξαμενή είναι:
#23. Μια αποσυναρμολογούμενη δεξαμενή είναι:
#24. Τα εσωτερικά στοιχεία κατασκευής μιας δεξαμενής είναι:
#25. Τι είναι ένα ανοικτό διάφραγμα, ή μπουλμές μιας δεξαμενής;
#26. Τι είναι ένα διάφραγμα κλειστό μιας δεξαμενής;
#27. Η διαμερισματοποίηση μιας δεξαμενής σε διαμερίσματα γίνεται:
#28. Η ύπαρξη μιας ανθρωποθυρίδας είναι:
#29. Πόσες ανθρωποθυρίδες είναι υποχρεωτικές για μια δεξαμενή με 3 διαμερίσματα από τα οποία το ένα διαμέρισμα έχει 1 ανοικτό διάφραγμα (κυματοθραύστη);
#30. Τα καπάκια των ανθρωποθυρίδων μπορούν να παραμένουν ανοικτά:
#31. Η βαλβίδα υγρής φάσης ενός βυτίου διαμέτρου 80mm που βρίσκεται στο επάνω μέρος της δεξαμενής:
#32. Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:
#33. Η βαλβίδα αερισμού ή εξαερισμού:
#34. Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:
#35. Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:
#36. Η βαλβίδα ασφαλείας:
#37. Η βαλβίδα ασφαλείας:
#38. Ο δίσκος σπασίματος (θραύσης):
#39. Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
#40. Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
#41. Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
#42. Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
#43. Πως μπορεί να ελέγχεται το άνοιγμα των ποδοβαλβίδων;
#45. Το στρώμα θερμικής μόνωσης (θερμομόνωση):
#46. Τα όργανα ελέγχου που γενικά τοποθετούνται επάνω στις δεξαμενές, μπορούν να είναι:
#47. Τα υλικά με τα οποία κατασκευάζονται οι δεξαμενές μπορούν να είναι:
#48. Οι δεξαμενές για μεταφορά πετρελαιοειδών που έχουν διατομή ελλειπτική ή πολυ- κεντρική…
#49. Ποιο στοιχείο χαρακτηρίζει μία δεξαμενή «ατμοσφαιρική»;
#50. Ποιο στοιχείο χαρακτηρίζει μια δεξαμενή «υπό πίεση»;
#51. Για να μεταφερθούν μερικές ύλες ιδιαίτερα διαβρωτικές για τα μέταλλα (π.χ.υδρο- χλωρικό οξύ) πρέπει:
#52. Οι σταθερές δεξαμενές για τη μεταφορά των υγροποιημένων αεριών:
#53. Οι σταθερές δεξαμενές για τη μεταφορά των υγροποιημένων αερίων:
#54. Οι σταθερές δεξαμενές για μεταφορά υγροποιημένων αερίων:
#55. Ποια εξαρτήματα για τον έλεγχο των βαθμών πλήρωσης, μπορούν να εξοπλίσουν τις δεξαμενές για μεταφορά υγροποιημένων αερίων;
#56. Γενικά ποια είναι τα χαρακτηριστικά των δεξαμενών για τη μεταφορά των υγροποιημένων αερίων υπερβολικά ψυχόμενα;
#57. Πως μπορούμε να ταυτοποιήσουμε τις δεξαμενές;
#58. Μεταξύ των ενδείξεων που πρέπει υποχρεωτικά να γράφονται στο πινακίδιο μιας δεξαμενής, είναι επίσης:
#59. Η πίεση της υδραυλικής δοκιμής μιας σταθερής δεξαμενής:
#60. Η πίεση λειτουργίας μιας σταθερής δεξαμενής:
#61. Οι δεξαμενές και τα εμπορευματοκιβώτια-δεξαμενές για επικίνδυνα εμπορεύματα πρέπει περιοδικά να ελέγχονται;
#62. Κάθε πότε πρέπει (κατ’ ελάχιστον) να ελέγχονται οι σταθερές δεξαμενές (βυτία);
#63. Η δοκιμή τριετίας της σταθερής δεξαμενής:
#64. Η δοκιμή εξαετίας της σταθερής δεξαμενής:
#65. Η δοκιμή στεγανότητας και η υδραυλική δοκιμή χρειάζονται για:
#66. Το χρησιμοποιούμενο υγρό για την υδραυλική δοκιμή και τη δοκιμή στεγανότητας είναι:
#67. Οι κλάσεις κινδύνου που μεταφέρονται με δεξαμενές είναι:
#68. Υπάρχουν επικίνδυνα εμπορεύματα κατά ADR που δεν επιτρέπεται να μεταφέρο- νται σε δεξαμενές;
#69. Θεωρείται βαθμός πλήρωσης ενός βυτίου:
#70. Ο βαθμός ελάχιστης πλήρωσης:
#71. Ο βαθμός πλήρωσης των δεξαμενών για τη μεταφορά υγρών που έχουν διαμερίσματα χωρητικότητας μεγαλύτερης των 7500 λίτρων:
#72. Ο βαθμός μέγιστης πλήρωσης της δεξαμενής:
#73. Σε μια δεξαμενή για μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων σε εθνικό επίπεδο, μπορούν να μεταφερθούν:
#74. Ένα βυτίο που μεταφέρει επικίνδυνα εμπορεύματα:
#75. Ένα εμπορευματοκιβώτιο-δεξαμενή που μεταφέρει επικίνδυνα εμπορεύματα
#76. Όταν ένας εύκαμπτος σωλήνας είναι χαλασμένος:
#77. Ο καθαρισμός των δεξαμενών:
#78. Πότε είναι αναγκαίο να καθαριστούν (gas free) οι δεξαμενές;
#79. Σε μια δεξαμενή για μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων σε εθνικό επίπεδο, μπορούν να μεταφερθούν:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
#80. Σύμφωνα με τη Συμφωνία ADR ένα βυτιοφόρο όχημα μικτού βάρους άνω των 16t πρέπει να είναι εξοπλισμένο με:
#82. Ποια είναι τα καθήκοντα του οδηγού κατά τη φόρτωση ενός βυτιοφόρου οχήματος.
#83. Ποια ηλεκτρικά κυκλώματα αποσυνδέει ο γενικός διακόπτης των συσσωρευτών;
#84. Ποιες είναι οι ελάχιστες προφυλάξεις που πρέπει να λάβει ο οδηγός κατά την εκφόρτωση;
#85. Με ποια σειρά πρέπει ο οδηγός ενός ημιρυμουλκούμενου βυτίου τριών (3) διαμε- ρισμάτων, να το εκφορτώσει σε τρία (3) διαφορετικά μέρη;
#86. Κατά την υπό πίεση εκκένωση από κάτω, μιας δεξαμενής ο οδηγός πρέπει να λάβει τουλάχιστον τα κάτωθι μέτρα:
#87. Ποια είναι τα κυριότερα αίτια που προκαλούν αστάθεια στα βυτιοφόρα οχήματα;
#88. Για να μειωθεί η ένταση των δυνάμεων που προκαλούν αστάθεια στα βυτιοφόρα οχήματα είναι αναγκαίο:
#89. Πώς πρέπει να συμπεριφέρεται ο οδηγός βυτιοφόρου οχήματος κατά τη μεταφορά επικίνδυνων υλών;
#90. Αν υπάρξει διαρροή στο βυτιοφόρο όχημα ποιες ενέργειες πρέπει να κάνει ο οδηγός;
#91. Ποιο από τα παρακάτω είναι ένα βυτιοφόρο όχημα;
#92. Ένα όχημα συστοιχίας δοχείων (battery vehicle)είναι:
#93. Παρατηρώντας τις πληροφορίες που αναγράφονται επάνω στην πινακίδα μιας δεξαμενής, ένας οδηγός πρέπει να είναι σε κατάσταση να καταλάβει:
#94. Παρατηρώντας τις πληροφορίες που περιέχονται στην πινακίδα ενός εμπορευματοκιβωτίου-δεξαμενής, ένας οδηγός πρέπει να είναι σε θέση να καταλάβει:
#95. Ποια είναι η κυριότερη αιτία αστάθειας των βυτίων;
#96. Ποια είναι η κυριότερη αιτία της κίνησης του υγρού κατά την κίνηση ενός βυτιοφόρου οχήματος;
#97. Σε ποια περίπτωση τα βυτιοφόρα οχήματα υποφέρουν σε μεγαλύτερες δυνάμεις, χτυπήματα και εκτροπές που οφείλονται στη μετακίνηση του υγρού;
#98. Πως συμπεριφέρονται τα υγρά στο εσωτερικό μιας δεξαμενής;
#99. Πως συμπεριφέρονται τα υγρά στο εσωτερικό μιας δεξαμενής, κατά το φρενάρισμα σε στροφή;
#100. Ποια είναι η διατομή της δεξαμενής που κάνει ασταθέστερο το βυτιοφόρο όχημα κατά την κυκλοφορία;
#101. Για να μειωθούν οι δυνάμεις που προκαλούν την αστάθεια των βυτιοφόρων οχημάτων πρέπει:
#102. Ποιος τύπος δεξαμενής είναι πιο ασφαλής σε σχέση με τον κίνδυνο ανατροπής σε στροφή;
#103. Ποια συμπεριφορά πρέπει να έχει ο οδηγός κατά τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων με δεξαμενή;
#104. Σε περίπτωση διαρροών από ένα βυτίο, εκτός από τα γενικότερα μέτρα, ποιες τεχνικές εργασίες πρέπει να ενεργοποιήσει ο οδηγός;
#105. Σε περίπτωση διαρροών από ένα βυτίο, εκτός των γενικότερων μέτρων, ποιες τεχνικές εργασίες πρέπει να ενεργοποιήσει ο οδηγός;
#106. Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εφοδιασμένο με:
#107. Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εφοδιασμένο:
#108. Τι λειτουργία έχει ο διακόπτης μπαταρίας, όταν τεθεί σε λειτουργία;
#109. Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εφοδιασμένο με:
#110. Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εξοπλισμένο με:
#111. Τα ηλεκτροστατικά φορτία μπορούν να δημιουργηθούν:
#112. Ποια είναι η υποχρέωση του οδηγού ενός βυτιοφόρου οχήματος στη φόρτωση;
#113. Ποια είναι η υποχρέωση του οδηγού για το φορτίο του βυτιοφόρου οχήματος;
#114. Τι από τα παρακάτω πρέπει να κάνει ο οδηγός ενός βυτιοφόρου οχήματος κατά τη φόρτωση;
#115. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού, των βυτιοφόρων οχημάτων σας φαίνεται σωστή κατά τη φόρτωση;
#116. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού των βυτιοφόρων οχημάτων σας φαίνεται σωστή, κατά τη φόρτωση;
#117. Κατά τη φόρτωση από τον πυθμένα σε κλειστό κύκλωμα, ο οδηγός…
#118. Κατά τη φόρτωση ενός υγροποιημένου αερίου, πως μπορεί ο οδηγός να ελέγξει/ καθορίσει τη φορτωμένη ποσότητα;
#119. Η φόρτωση και εκφόρτωση υγρού οξυγόνου…
#120. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού των βυτιοφόρων οχημάτων στην εκφόρτωση σας φαίνεται σωστή;
#121. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές πρέπει να υιοθετήσει ο οδηγός ενός βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση;
#122. Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:
#123. Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:
#124. Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:
#125. Όταν ένας εύκαμπτος σωλήνας είναι χαλασμένος:
#126. Η εκφόρτωση σε κλειστό κύκλωμα:
#127. Για τους σκοπούς της εκφόρτωσης σε κλειστό κύκλωμα ενός βυτίου:
#128. Η εκφόρτωση σε κλειστό κύκλωμα:
#129. Κατά την εκφόρτωση με βαρύτητα μιας δεξαμενής, ο οδηγός:
#130. Κατά την εκφόρτωση μιας δεξαμενής από τον πυθμένα υπό πίεση ο οδηγός:
#131. Το πιστοποιητικό έγκρισης βυτιοφόρου οχήματος κατά ADR για τα βυτία που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΣΗΜΑΝΣΗ ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ.
#132. Οι ενδείξεις κινδύνου (πινακίδες κινδύνου και ετικέτες στα βυτιοφόρα οχήματα):
#133. Το βυτιοφόρο όχημα που μεταφέρει επικίνδυνη ύλη πρέπει να έχει σήμανση:
#134. Τι σημαίνουν οι αριθμοί στις πορτοκαλί πινακίδες κινδύνου;
#135. Τι υποδεικνύει το πρώτο ψηφίο του άνω αριθμού της πινακίδας κινδύνου;
#136. Τι σημαίνει το ψηφίο μηδέν στον αριθμό αναγνώρισης κινδύνου;
#137. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 33;
#138. Τι σημαίνει το γράμμα Χ όταν είναι εμπρός από τον αριθμό αναγνώρισης κινδύνου;
#139. Οδικός συρμός αποτελούμενος από ρυμουλκό βυτιοφόρο και ρυμουλκούμενο βυτιοφόρο και τα δύο με μονοδιαμερισματικές δεξαμενές έχει φορτώσει υλικό Α στο πρώτο και υλικό Β στο ρυμουλκούμενο. Πόσες πινακίδες κινδύνου πρέπει να τοποθετηθούν;
#140. Πως πρέπει να επισημαίνονται τα βυτία για υγροποιημένα αέρια;
#141. Οι σημάνσεις της επικίνδυνης ύλης φορτωμένης επάνω σε ένα βυτιοφόρο όχημα μπορούν να γίνονται:
#142. Ποια είναι η χρησιμότητα του αριθμού επάνω στην πινακίδα κινδύνου;
#143. Τι σημαίνει το πρώτο ψηφίο του επάνω μέρους της πινακίδας κινδύνου;
#144. Ποια είναι η χρησιμότητα του κάτω αριθμού στην πινακίδα κινδύνου;
#145. Πόσες πινακίδες κινδύνου πρέπει να έχει ένα βυτιοφόρο όχημα με δύο διαμερίσματα;
#146. Πόσες πινακίδες κινδύνου πρέπει να έχει ένα βυτιοφόρο όχημα με τρία διαφορετικά διαμερίσματα;
#147. Πόσες πινακίδες κινδύνου πρέπει να να έχει ένας τράκτορας+ημιρυμουλκούμενο με δεξαμενή με τρία διαμερίσματα;
#148. Μια μονάδα μεταφοράς (τράκτορας με ημιρυμουλκούμενη δεξαμενή) με περισσότερα διαμερίσματα για μεταφορά αποκλειστικά καυσίμων με νούμερο UΝ 1202, 1203, 1223:
#149. Τα βυτία με περισσότερα διαμερίσματα, που μεταφέρουν δύο ή περισσότερα καύσιμα με νούμερα UΝ 1202, 1203, 1223, αλλά χωρίς καμμία άλλη επικίνδυνη ύλη:
#150. Τα εμπορευματοκιβώτια δεξαμενές πρέπει να είναι εφοδιασμένα με πινακίδες κινδύνου;
#151. Με πόσες πινακίδες κινδύνου πρέπει να είναι εφοδιασμένη μια μονάδα μεταφοράς με εμπορευματοκιβώτιο δεξαμενή μονοδιαμερισματική φορτωμένη;
#152. Με πόσες πινακίδες κινδύνου πρέπει να είναι εφοδιασμένο ένα βυτίο με δύο διαμερίσματα φορτωμένο όλο με την ύλη Α);
#153. Ένα βυτίο με δύο διαμερίσματα έχει φορτώσει το 1ο διαμέρισμα με την ύλη Α, και το 2ο διαμέρισμα είναι άδειο καθαρισμένο. Πως θα σημανθεί;
#154. Σε ένα βυτιοφόρο όχημα με τρία διαμερίσματα έχει φορτωθεί το 1ο και 3ο διαμέρισμα με την ύλη Α) και το 2ο διαμέρισμα είναι άδειο και καθαρισμένο (gasfree). Πως πρέπει να σημανθεί;
#155. Ένα βυτιοφόρο όχημα με τρία διαμερίσματα που έχει φορτωθεί στο 1ο και 3ο διαμέρισμα με την ύλη Α) και το 2ο διαμέρισμα με την ύλη Β). Πως θα σημανθεί;
#156. Σε ένα τράκτορα + ημιρυμουλκούμενη δεξαμενή με δύο διαμερίσματα έχει φορτωθεί το 1ο διαμέρισμα με την ύλη Α και το 2ο διαμέρισμα είναι κενό και καθαρισμένο (gasfree). Πως θα σημανθεί;
#157. Ένας τράκτορας + ημιρυμουλκούμενο δεξαμενή με 3 διαμερίσματα έχει φορτωθεί το 2ο διαμέρισμα με την ύλη Α και το 1ο και το 3ο διαμέρισμα είναι κενά καθαρισμένα (gasfree). Πως θα σημανθούν;
#158. Σε ένα τράκτορα + ημιρυμουλκούμενο δεξαμενή με 3 διαμερίσματα έχουν φορτωθεί το 1ο – 2ο – 3ο διαμέρισμα αντίστοιχα με τις ύλες Α – Β – Γ. Πως θα σημανθεί;
#159. Σε ένα συρμό με δύο μονοδιαμερισματικές δεξαμενές έχει φορτωθεί τόσο το φορτηγό όσο και το ρυμουλκούμενο με την ύλη Α). Πως θα σημανθεί;
#160. Το τριγωνικής μορφής σήμα, που έχει κόκκινες πλευρές τουλάχιστον 250 mm, και στο κέντρο το σύμβολο του θερμόμετρου πρέπει να τοποθετηθεί:
#161. Στον αριθμό αναγνώρισης κινδύνου, ο διπλασιασμός ενός ψηφίου δείχνει:
#162. Στον αριθμό αναγνώρισης κινδύνου το νούμερο μηδέν:
#163. Τι σημαίνει ο αριθμός «2» σαν πρώτο ψηφίο στο νούμερο αναγνώρισης κινδύνου;
#164. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 23;
#165. Τι σημαίνει ο αριθμός «3» σαν πρώτο ψηφίο του αριθμού αναγνώρισης κινδύνου;
#166. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 30;
#167. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 33;
#168. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 40;
#169. Τι σημαίνει ο αριθμός «5» σαν πρώτο ψηφίο του αριθμού αναγνώρισης κινδύνου;
#170. Τι σημαίνει ο αριθμός «6» σαν πρώτο ψηφίο του αριθμού αναγνώρισης κινδύνου;
#171. Τι σημαίνει έχει ο αριθμός κινδύνου 66;
#172. Τι σημαίνει ο αριθμός «8» σαν πρώτο ψηφίο του αριθμού αναγνώρισης του κινδύνου;
#173. Τι σημαίνει το «Χ» που τίθεται πριν τον αριθμό αναγνώρισης του κινδύνου;
#174. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου Χ 338;
#175. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 663;
#176. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 883;
#177. Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 90;